Najczęstsze pytania

1. Czy porady Rzecznika są płatne?

Odp. Nie. RPSiD działa wewnątrz Uniwersytetu Śląskiego i wszelkie  porady czy podjęte działania są bezpłatne.
 

2. Jestem studentem innej uczelni, czy również mogę uzyskać pomoc?

Odp. Większość spraw dotyczących studentów dotyczy Regulaminu Studiów (formy egzaminów, obrony etc.), który różni się na każdej uczelni. Oczywiście, w miarę możliwości postaram się pomóc, jednak aby uzyskać dokładną odpowiedź radzę się skierować się do swojej uczelni macierzystej. Jeśli nie posiadacie Państwo własnego rzecznika, a potrzebujecie porady, proponuję skontaktować ze swoim działem kształcenia/nauczania.
 

3. Czy Rzecznik udziela porad prawnych z zakresu prawa karnego i cywilnego (prawo rzeczowe, rodzinne spadkowe np. alimenty, sprawy rozwodowe etc.)?

Odp. Nie.
 

4. Boję się ewentualnych konsekwencji, wolałbym/abym zostać anonimowy/a.

Odp. Podczas wnoszenia skarg bądź też zadawania pytań podanie podstawowych danych jest takich jak imię, nazwisko, kierunek stopień i rok studiów jest niezbędne ze względów proceduralnych. Jeśli kwestia dostanie skierowana dalej, do powiązanego ze sprawą organu, następuje to bez podania Państwa danych. Jeśli podanie danych jest konieczne dla rozwiązania sprawy – obędzie się to tylko po konsultacji i za Państwa zgodą.